Obchodní podmínky zasílatelství společnosti Cooperate consulting CZ s.r.o. 

Toto jsou obchodní podmínky zasílatelství společnosti Cooperate consulting CZ s.r.o., IČO 08491003, se sídlem č.p. 141, 345 32 Česká Kubice, www.cc-logistics.czinfo@cc-logistics.cz, tel.: +420 732 447 172, zapsané v obchodním rejstříku Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 38245, která je dále nazývána také jen jako „zasílatel“. 

 

(1)          Tyto obchodní podmínky (dále OP) upravují ve smyslu § 1751 zákona č. 89/2012 Sb. „občanský zákoník“ práva a povinnosti při poskytování zasílatelských služeb, kde společnost Cooperate consulting CZ s.r.o. je zasílatelem a zákazník je příkazcem.

(2)          Ustanovení OP jsou pro zasílatele a jeho zákazníka závazné okamžikem, kdy je zákazník výslovně nebo konkludentně přijme a stávají se poté součástí každé uzavřené zasílatelské smlouvy, aniž na ně by bylo třeba znovu odkazovat.   

(3)          Vztah mezi zasílatelem a zákazníkem se řídí ustanoveními § 2471 až § 2482 občanského zákoníku o zasílatelství.

(4)          Vztah mezi zasílatelem a zákazníkem je vztahem mezi podnikateli a vyplývá z jejich podnikatelské činnosti. Pro všechny případné soudní spory z takového vztahu se ujednává místní příslušnost Okresního soudu v Klatovech.

(5)          Podle platně uzavřené zasílatelské smlouvy zasílatel obstará vlastním jménem na účet zákazníka přepravu zásilky z určitého místa do jiného určitého místa, případně obstará nebo provede dohodnuté úkony s přepravou související, a zákazník za to zasílateli zaplatí odměnu. Odměna nezahrnuje náklady na proclení, clo a jiné obdobné.

(6)          Dojde-li ke zmaření nakládky zásilky nebo její části z důvodů neležících na zasílateli ani na přepravci (marný nájezd), uhradí zákazník zasílateli ujednanou odměnu v plné výši, veškeré administrativní náklady spojené s marným nájezdem, jakož i případnou újmu včetně sankcí a povinnosti k náhradě škody, které zasílateli v důsledku marného nájezdu vzniknou. Nepřevezme-li příjemce zásilku nebo její část, uhradí zákazník zasílateli ujednanou odměnu v plné výši, dále stejně vysokou odměnu za zpětnou přepravu zásilky do místa jejího převzetí, veškeré administrativní náklady spojené se zpětnou přepravou, jakož i případnou újmu včetně sankcí a povinnosti k náhradě škody, které zasílateli v důsledku zpětné přepravy vzniknou.

(7)          Zákazník poptává u zasílatele službu doručením elektronické objednávky, která obsahuje: a) druh zásilky, b) hmotnost zásilky, c) rozměr zásilky (ložní metry), d) místo, datum a čas nakládky a kontaktní osobu odesilatele, e) místo, datum a čas vykládky a kontaktní osobu příjemce, f) hodnotu zásilky a g) odměnu zasílatele. Chybí-li v objednávce některý údaj, zákazník jej na výzvu zasílatele stejnou formou doplní nebo celou objednávku s chybějícím údajem zopakuje. Okamžikem doručení elektronického přijetí objednávky ze strany zasílatele do dispoziční sféry zákazníka je uzavřena zasílatelská smlouva.

(8)          Zasílatel může od uzavřené smlouvy odstoupit, pokud zjistí, že mu byly poskytnuty nesprávné, nepřesné nebo neúplné údaje, nebo pokud se poskytnutí služby stane neuskutečnitelným či uskutečnitelných jen se značnými náklady, obtížemi anebo nebezpečím.

(9)          Zasílatel obstará přepravu zásilky prostřednictvím jím zvoleného dopravce. Právní vztah zasílatele i zákazníka s dopravcem se řídí ustanoveními § 2555 až § 2581 občanského zákoníku a v případě mezinárodní přepravy přednostně Úmluvou o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní dopravě (CMR) zveřejněnou ve vyhlášce č. 11/1975 Sb. Náložný či nákladní list (CMR) vystavuje přepravce a doručuje jej zasílateli. 

(10)        Zasílatel odpovídá za škodu na zásilce, která vznikla při obstarávání přepravy, nikoliv již při přepravě samotné, tedy neodpovídá za případné porušení smlouvy uzavřené s dopravcem a za škodu takto vzniklou. Zasílatel neodpovídá za škodu, kterou nemohl odvrátit, která byla způsobená odesílatelem, příjemcem či vlastníkem zásilky anebo vadou či přirozenou povahou zásilky. Zasílatel je platně pojištěn na škody způsobené svou provozní činností s pojistným plněním do 2 mil. Kč; výše náhrady škody na zásilce i újmy s tím související je vždy omezena do částky, která bude zasílateli z této pojistky vyplacena. Zákazník odpovídá za škodu vzniklou poskytnutím nesprávných, nepřesných nebo neúplných údajů.

(11)        Zákazník uhradí odměnu za poskytnutou službu zasílateli na základě jeho faktury. Zákazník souhlasí s elektronickým doručováním faktur.  V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny je kupující povinen platit prodávajícímu postupný úrok z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky denně (§ 1970 občanského zákoníku).  

(12)        Písemnosti v elektronické podobě platí mezi stranami za doručené okamžikem doručení elektronické zprávy na sdělenou nebo na internetových stránkách zveřejněnou e-mailovou adresu či do datové schránky adresáta. Písemnosti v listinné podobě platí mezi stranami za doručené  třetím dnem po jejich odeslání na adresu evidovanou jako bydliště, místo podnikání či sídlo strany adresáta ve veřejném seznamu. Při doručování na adresu v cizině nastává domněnka doručení patnáctým dnem po odeslání písemnosti. Osobní doručení písemnosti proti podpisu kopie tím není vyloučeno.

Verze: 19.01.2021

Cooperate consulting CZ s.r.o.
Milan Čiko, jednatel společnost

podpisy (1).png